Mina fotografier

Direktlänk till inlägg 8 maj 2010

Varfö finns mobbing???!!!

Av Nathalie Andersson - 8 maj 2010 15:03

  


Jag hatar mobbing!!

 

Varfö ska det finnas mobbing för ?? Min lillebrosa bli mobbad :( Totalt i skolan...Bara för en ser eller kanske är udda eller lixom inte ser ut som alla andra jaa då ska de bli mobbing med en gång!!

 

Och jag blir förbannad på det... och sen skolan tycker jag ärligt Skiter i att ta tag i det åxå...!!

 

Det är faktiskt skolans sak att ta hand om de och lösa de... men de enda dom bruka säga är "Det är inte så farligt" Men så fort någon visa att den är mobbad ska dom ta hand om det.. för de är inte dom som bli mobbade man ska FLYTTA på utan Mobbarna själva...!!!

 

Så  omoget att som på min brosa trycka upp han mot vägen och slå han i magen.- det är så dåligt.. och gissa SKOLAN trodde inte det var så farligt... men jag tycker det är de när dom slå dom i magen m.m...:(

 

Låt folk se ut som dom gör lixom... Om man säger så här... vad tråkigt det skulle vara om alla såg ut som typ En viss person... !! Nee jag bli såå förbannad.. att folk kan MOBBA:..!!

 

Och de finns på internet åxå där dom skriver komentarer och så...ren och skär mobbing.. för det har jag sätt på Youtube... dom skiver såna hemska komentarer på en del... Jag menar varfö lixom...!!

 

Varfö har de blivit så¨n mobbing överrallt.. mår mobbarna så dåligt att dom måste låta andra lida för de ???!!! Eller vad är de igentligen....

 

Låt folk vara... !! Många av barnen som bli mobbade TA SITT LIV!!

 

En som hette Malin och en som hette Måns.. båda tog SITT LIV För dom blev MOBBADE!! Måste få ett slut på detta i skolan... !!

 

Måste ta tag i detta MER skol styrelserna... och jaa vad som hällst... för när till och med barn m.m ta sina liv för de... :( !!!!

 


 
 
Maria

Maria

8 maj 2010 21:55

Jag blev oxå mobbad när jag var yngre... Jag satt hos självaste rektorn i 7an och supergrät... Och ändå hände inte ett SKIT... INGEN gjorde nånting...
När jag skulle börja 9an ringde mamma och pappa själva till skolan osv för hjälpa mig byta klass... Det gick självklart bra, som tur va!!!

Men mobbingen har satt sina spår i mig... Jag har förvisso riktigt bra självförtroende(dock har jag dålig självkänsla), för idag vet jag att det inte var mig det var fel på, MEN jag är idag väldigt tillbakadragen och är oftast väldigt tyst när jag träffar nya människor, av rädslan att säga "fel" saker, pga att mina klasskamrater skrattade åt mig vad jag än sa, när jag än sa nåt, som yngre...
Det gick aldrig så långt att jag blev slagen osv, men jag blev retad och utfryst...
Jag tror idag att det var pga att mina skolkamrater ville bli accepterade av sina (äldre) kamrater, eller så var de avundsjuka på mig och mitt utseende, kanske, de kände sig kanske hotade helt enkelt, och då var det enklast att göra som de gjorde, och det kunde nog ha varit vem som helst, men just i detta fallet så vart det jag som blev deras mobboffer...
Allt du kan göra för din bror är att visa att du finns där för honom och försöka att visa honom att det absolut inte är fel på honom, även om han verkar som att han inte lyssnar nu så hjälper det honom längre fram, när han blir äldre, förhoppningsvis... Jag är glad att jag hade vänner i en annan klass och efter jag bytte klass, så fick jag många vänner och blev, ja inte populär, kanske, men jag fick väldigt mångas blickar(beundrande) på mig... =)

Förlåt om denna kommentaren blev lång, men jag är övertygad om att din bror kan ta sig ur detta!!! Bara NÅGON(kanske du?) reagerar och gör nåt åt det... För Barn/Ungdomar ska känna att det är kul att gå till skolan... Inte känna ångest och fejka sjukdom för att de mår dåligt av att gå till skolan... Speciellt inte pga mobbing!!!
Jag hoppas det ordnar sig för er, på allra bästa sätt... Ni har det inte lätt i er familj, men jag önskar er all LYCKA, med allt!!! =D

http://mianrianmarrizzz.blogg,se

 
Ingen bild

natz86 lillebro

14 juli 2010 11:15

jaaaaaaaaa det är inte kuuul att bli mobad i skolan eller på fritiden jag hopas att det löser sig men vi få se

p:s tack för komentaren maria den hjälper särket hadet bra fårn ntiz86 lillebro

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nathalie Andersson - 16 januari 2022 09:29

                           Det var länge sen jag la upp något nu... Tiden går så fort och nu är det nytt år 2022 helt otroligt att säga och tänka, men förra året var så underbart mysigt, i november gick vi på första bion efter 1 år ...

Av Nathalie Andersson - 24 september 2021 08:28

                        Ja nu var det ett bra tag sen igen😟 men glömmer helt enkelt bort min blogg ibland men nu denna kalla höstiga morgon kom jag på det😊    Lite nya bilder hade jag denna gång, och det har blivit h...

Av Nathalie Andersson - 13 augusti 2021 20:12

        Fy vilken hemsk mens jag har, riktigt jobbig, mår psykiskt dåligt, och få gå från toan till soffan, tur mina nya värktabletter hjälper ganska mycket, tur jag köpte extra bindor och tamponger 🙄🩸🩸jobbigt att vara kv...

Av Nathalie Andersson - 6 juni 2021 10:11

                        Hallu!   Oj nu var det nån månad sen jag skrev och la upp🤭  Jag har börjat och gå nu mer och mer även träna på gym ute det är så skönt och röra på sig vilket man behöver 😊☀️ vi ...

Av Nathalie Andersson - 27 mars 2021 10:00

                      Var ett tag sen jag la upp något🙄   Lite nya bilder, jag fortsätter mina promenader så skönt och röra på sig kroppen behöver detta 💪🏾☺️ jag kämpar ju med ständig ångest och ...

Ovido - Quiz & Flashcards